BIENVENIDA

logogiiespequeo.jpg

Nuestro objetivo es proporcionar evidencias científicas y ejemplos de buenas prácticas en la innovación educativa y la promoción de la salud.

Estamos a favor de un modelo innovador de educación, promoción de la salud y desarrollo sostenible en contextos sociales. Está fundamentado en los principios de la Carta de Ottawa (1986), en los objetivos del Milenio (2000), y en los estándares internacionales para la investigación, la intervención y el desarrollo de competencias en este área de conocimiento.

De forma específica nos unimos a los esfuerzos de las políticas regionales, nacionales e internacionales para garantizar la sostenibilidad de las acciones y propuestas en Educación, Promoción de la Salud, y la utilización de las Tecnologías de la Información y Comunicación.

Nuestro grupo de investigación está formado por profesionales de diferentes disciplinas: educación, medicina, enfermería, comunicación, Ingeniería y psicología que pertenecen a diferentes instituciones públicas a nivel regional, nacional e internacional.

Las líneas de investigación se centran en innovación educativa, la formación continua, prevención y promoción de la salud en diferentes contextos sociocomunitarios (sistema sanitario, escolar, universidad y comunidad). e-salud/e-learning. Prevención. Educación de pacientes. Diabetes mellitus en infancia y adolescencia.

Resultados de interés a nivel empresarial

- Formación continua de profesionales.

- Diseño, implementación y evaluación de plataformas virtuales de educación de pacientes.

- Recursos educativos digitales para la promoción de la salud en contextos socioeducativos y sanitarios.

- Modelos y metodologías educativas innovadoras.

Servicios

- Formación continua de profesionales educativos y sanitarios en competencias relacionadas con la promoción de la salud y e-salud en contextos formales y no formales.

- Consultoría y asesoramiento para el diseño de proyectos de innovación educativa y de investigación en prevención y promoción de la salud en contextos sanitarios, educativos y de la comunidad.

___________________________________________________________________________

WELCOME

Our goal is to provide scientific evidences and examples of good practices in educational innovation and health promotion.

We advocate an innovative model of education and health promotion in social contexts, based on the Ottawa Charter (1986), the Millennium goals (2000), the international standards for research, practices and competencies development in this areas of ​​knowledge.

Specifically we join the efforts of national and international policies to ensure sustainability of the actions and proposals in Education and Health Promotion and the use of Information and Communication Technologies.

Our research group is made up of professionals from different disciplines: education, medicine, nursing, communication, engineering, psychology, belonging to different regional, national and international public institutions.

Ourresearch lines are focus on Education, Teaching Training, Social Education, Prevention and Health Promotion in different sociocommunity contexts (School, Health System, University, and Community).

The research lines are developed from a multidisciplinary perspective. Lifelonglearning, educational innovation, Health Promotion and sustainability competences. e-salud/e-learning applied to Health Promotion. Prevention. Patient education. Diabetes mellitus in childhood and adolescence.

Enterprise results

- Continuous training of socioeducational and medical professionals.

- Continuous training of professionals in e-health/e-learning competencies for patient education, health literacy, prevention and health promotion.

- Design, implementation and evaluation of virtual platforms in patient education network.

- Development of innovative educational and technological resources for health promotion and prevention in community contexts (Medical, education, social and family)

Business services

- Liflonglearning in competences related to education, health promotion, e-health and TIC in formal and non- formal contexts.

- Design, implementation and evaluation of e-learning programs for prevention and health promotion in formal and no-formal context .

- Consulting, coaching in project design,and technological and pedagogical resources applied to prevention and health promotion in socioeducational and sanitary contexts.